ایمپلنت دندان چقدر درد دارد - درد ایمپلنت دندان - دکتر شهرام جلیل زاده متخصص ایمپلنت دندان در رشت

ایمپلنت دندان درد دارد؟ مطمئنا این سوال خیلی از شماهاست و ما در این مطلب سعی کردیم به سوال که آیا ایمپلنت دندان (کاشت دندان) درد دارد ؟ پاسخ دهیم پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

زمانی که یک یا چند دندان خود را از دست می دهید و نمی خواهید از پروتز، بریج یا روکش استفاده کنید، انجام ایمپلنت دندانی ضروری است.
جایگزینی دندان از دست رفته بسیار مهم است ، زیرا عواقب برداشتن/از دست دادن دندان و انجام ندادن هیچ کاری با گذشت زمان به مشکل بزرگتری تبدیل می شود.
ایمپلنت برای جایگزینی ریشه های از دست رفته و حمایت از دندان های جایگزین مصنوعی استفاده می شود. ایمپلنت‌های دندانی جویدن و گاز زدن را آسان کرده و از طرفی شبیه دندانهای طبیعی هستند.

آیا ایمپلنت دندان (کاشت دندان) درد دارد ؟

این روش به خودی خود دردناک نیست زیرا با بیهوشی موضعی برای بی حسی کامل دهان انجام می شود.

افراد زیادی از اینکه ایمپلنت دندان در حین انجام عمل جراحی و پس از آن درد داشته باشد، دچار اضطراب و نگرانی هستند و همین امر می تواند باعث عدم مراجعه آن ها به پزشک شود. این افراد تمایل دارند بدانند ایمپلنت دندان چقدر درد دارد . میزان درد ایمپلنت دندان در افراد مختلف و با توجه به عوامل گوناگون متفاوت است.

ابتدا بیایید مراحل جراحی ایمپلنت دندانی را بررسی کنیم:

مرحله ۱: با بی حسی موضعی بی حس می شوید. تا زمانی که ناحیه دندان کاملاً بی حس نشود ، این روش را شروع نمی کنیم.

مرحله ۲: فضایی در لثه و استخوان فک شما برای جای ایمپلنت دندان ایجاد می شود.

مرحله ۳: یک کلاه در بالای آن قرار می گیرد تا ایمن بماند و تا چند ماه آینده بهبود یابد. گاهی اوقات ، ممکن است به یک یا دو بخیه برای کمک به بهبود لثه نیاز داشته باشید.

نکته کلیدی که باید در اینجا روی آن تمرکز کنید مرحله یک است: بی حسی با بی حسی موضعی. این اساساً پاسخ به سوال شما است .
بی حسی موضعی اعصاب اطراف ناحیه ایمپلنت دندان را بی حس می کند. با بی حسی اعصاب ، می توانید انتظار داشته باشید که در حین عمل کاشت دندان احساس درد نکنید و ایمپلنت دندان بدون درد را تجربه کنید.

ممکن است گاهی اوقات احساس فشار کنید ، اما نباید باعث ناراحتی شما شود.

پس از کاشت دندان ، هنگامی که بی حسی از بین رفت ، ممکن است درد خفیفی متوجه بیمار شود. افرادی که تحت این روش قرار می گیرند می گویند این درد کمتر از درد کشیدن دندان است.

به ندرت ، تعداد کمی از بیماران پس از جراحی احساس ناراحتی می کنند. این درد ممکن است به دلیل کاشت نادرست ایمپلنت یا عفونت باشد. اگر درمان ایمپلنت اصولی باشد و بعداز جراحی داروها به موقع مصرف و به نکات بعداز جراحی دقت شود بیمار مانند سایردرمان های دندانپزشکی دردمعمولی را تجربه خواهد نمود.
برای اکثر مردم ، بهبودی تقریباً آنطور که انتظار داشتند دردناک نیست.

ایمپلنت دندان تا چند روز درد دارد؟

به طور متوسط ، بیمار ممکن است حداقل ده روز در ناحیه تحت درمان ، صورت و فک احساس ناراحتی کند. ممکن است بیماران انتظار تورم داشته باشند و دندانپزشک ممکن است آنتی بیوتیک و مسکن برای درمان درد و تورم تجویز کند. تورم و درد از روز سوم پس از عمل شروع به کاهش می کند.

در عرض ۱۴ روز ، بیمار ممکن است هیچ دردی نداشته باشد و در نهایت ایمپلنت به خوبی بهبود یابد. اگر درد و تورم همچنان در روز چهاردهم وجود داشته باشد ، ممکن است لازم باشد بیمار فوراً به دندانپزشک مراجعه کند زیرا ممکن است نشانه عفونت باشد.

چه مدت طول می کشد تا درد ایمپلنت برطرف شود؟ در بیشتر موارد ، ناراحتی در عرض ۳-۵ روز پس از درمان به اوج خود می رسد و سپس نسبتاً سریع شروع به کاهش می کند. در پایان هفته اول بعد از عمل ، باید احساس ناراحتی و درد کمی کنید.

درمان درد ایمپلنت دندان

• دارو مصرف کنید: داروهای مسکن ، که پزشک متخصص آن را تجویز می کند ، مو ثرترین و مستقیم ترین روش برای کاهش ناراحتی و درد بعد از جراحی است.
  • از کمپرس یخ یا کمپرس سرد استفاده کنید: به طور کلی استفاده از کمپرس سرد به عنوان راهی برای کاهش تورم و کبودی زود هنگام توصیه می شود

آیا ایمپلنت دندان سخت است؟

ایمپلنت نیز مانند سایردرمان های دندانپزشکی یک اقدام ضروری و لازم برای جایگزینی دندان ازدست رفته می باشد. اگر از ابتدای این درمان تخصصی، انتخاب دندانپزشک متخصص و کاردان به درستی صورت پذیرد مراحل درمان، اصولی و آسان برای بیمارخواهد بود. سرعت العمل و دقت وتبحر دندانپزشک در این درمان از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود. دکتر شهرام جلیل زاده | متخصص ایمپلنت در رشت این کار را بصورت حرفه ای برای شما انجام خواهد داد.

۴ علت درد ایمپلنت دندان (کاشت) در هفته های بعد از جراحی

درد ایمپلنت دندان احتمالاً یکی از اولین مواردی است که هنگامی که اثرات بی حسی شما از بین رفت از آن مطلع خواهید شد. طبیعی است که در جایی که ایمپلنت نشسته است کمی درد وجود داشته باشد و در اطراف محل کاشت احساس زخم داشته باشد.

فرآیند ایمپلنت دندان شامل بریدن لثه ها و حفر سوراخ در استخوان فک است که میله تیتانیوم کوچکی در آن پیچ خورده است.

به نظر می رسد ترسناک است ، اما به لطف بیهوشی و تکنیک های آرامبخش آگاهانه ، وقتی به ما می گوییم که اکثر بیماران در طول عمل احساس درد نمی کنند ، به ما اعتماد کنید. در اصل شما به کمک بی حسی موضعی هیچ دردی را احساس نمی کنید.

با این وجود ، درد پس از عمل جراحی معمولاً با داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن قابل کنترل است و معمولاً طی چند روز کاهش می یابد. اما اگر چندین هفته ، ماه ها یا حتی سال ها بعد با نوع جدیدی از درد روبرو شوید ، چه می شود …

همچنین بخوانید: متخصص جراحی لثه در رشت هستید؟

علت درد بعد از ایمپلنت دندان

در ادامه برخی از دلایلی را که ایمپلنت دندان می تواند باعث درد شما شود ، مورد بحث قرار دهیم.

۱. عفونت: یکی از شایع ترین مشکلات ایمپلنت دندان که باعث درد می شود عفونت لثه دور ایمپلنت است. این امر به دلیل وجود باکتری ها ایجاد می شود ، که در تعداد کمی از موارد ممکن است در حین عمل جراحی رخ داده باشد ، اما بیشتر اوقات به دلیل عدم رعایت بهداشت دندان ایجاد می شود. بله ، شما مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به درستی انجام نداده اید! علاوه بر درد بعد از ایمپلنت دندان ، علائم دیگر می تواند تورم ، التهاب یا خونریزی در اطراف محل کاشت باشدبنابراین اصل بسیار مهم بعداز درمان ایمپلنت مراقبت های روزانه معمول نظیرمسواک زدن و کشیدن نخ دندان همانند یک دندان طبیعی و مراجعات ومعابنه بالینی هر شش ماه یکبارمی باشد.

اگر مشکوک به عفونت هستید ، باید فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. نادیده گرفتن علائم شما باعث از بین رفتن آنها نمی شود و این خطر وجود دارد که استخوان اطراف ایمپلنت ضعیف شده و چسبندگی خود را از دست داده و باعث شکست ایمپلنت شود. اگر زود مراجعه نمایید، احتمال زیادی وجود دارد که ایمپلنت دندان شما با مصرف دوره ای از آنتی بیوتیک ها و بهبود بهداشت دهان و دندان شما نجات پیدا کند. در صورت عدم موفقیت ، ممکن است مجبور شویم ایمپلنت را برداریم ، محل را درمان کرده و ایمپلنت را بعداً جایگزین کنیم بنابراین بهداشت و مراقبت روزانه و معاینات دوره ای از ملزومات بعداز درمان ایمپلنت می باشد .

۲. بی ثباتی : اگر درمان ایمپلنت به صورت غیرتخصصی انجام شود ودرمانگرشما متخصص نباشد یکی از موارد شایع احتمال شل شدن ایمپلنت شما می باشد ، علت آن می تواند از دست دادن استخوان اطراف ایمپلنت باشدو یا قراردادن ایمپلنت بازاویه نامناسب غیراصولی . این مورد ممکن است نشان دهد که ایمپلنت شما در حال خراب شدن است یا اینکه در وهله اول هرگز به درستی با استخوان اطراف آن ترکیب نشده است.

این امر می تواند به این دلیل اتفاق بیفتد که شما دوباره شروع به کشیدن سیگار کرده اید ، یا ممکن است به دلیل این باشد که دندانپزشک بی تجربه آن را نادرست قرار داده است ، یا در استخوانی که به قدری عمیق نبوده که بتواند آن را پشتیبانی کند و این مورد می تواند علت درد دندان ایمپلنت شده باشد. به هر دلیلی که باشد ، احتمالاً دردی از آن احساس کرده اید. متأسفانه ، در بیشتر موارد ، ایمپلنت دندان شل باید برداشته شود.

۳. بد جویدن : یکی از مواردشایع در انتخاب دندانپزشک ناوارد که بسیار شایع می باشد انجام پروتز نامناسب برای ایمپلنت است بله درمان پروتز یا تاج ایمپلنت به اندازه درمان جراحی ایمپلنت مهم می باشدواگر پروتز ایمپلنت دندان شما به درستی قرار نگرفته باشد ، ممکن است در اطراف آن احساس درد کنید. در نتیجه هنگام گاز گرفتن ، نیروی اضافی ممکن است ایمپلنت را بیشتر وارد استخوان کرده و باعث ناراحتی شود. این هنگام جویدن یا بعد از آن رخ می دهد. نگران نباشید ، اغلب ما می توانیم این مشکل را به سادگی با تغییر تاج دندانی که در بالای ایمپلنت قرار دارد برطرف کنیم. جایگزینی آن با تاجی که بهتر در محل نیش شما قرار می گیرد ، باید شما را از درد ایمپلنت دندانی خلاص کند.

۴. آسیب عصبی : یکی دیگرازمواردی که درمان تخصصی از آن جلوگیری می کند و از مشکلات ایمپلنت دندان که باعث درد می شود ، آسیب به اعصاب است. اگرچه این مورد به طرز فوق العاده ای نادر است ، اما اگر دندانپزشک متخصص نباشد و به صورت غیراصولی ایمپلنت روی عصب واقع در استخوان فک پایین را بگیرد ، ممکن است بی حسی اتفاق بیفتد. علائم شامل سوزن سوزن شدن یا بی حسی است که معمولاً قسمت پایین چانه یا لب ها و یک طرف زبان را درگیر می کند. در بیشتر موارد این علائم با بهبود عصب ناپدید می شوند اما در موارد دیگر درد می تواند دائمی باشد. در این صورت ، چاره ای جز برداشتن ایمپلنت متخلف وجود ندارد.

چگونه می توان ناراحتی و درد بعد از ایمپلنت دندان (کاشت) را کاهش داد؟

در زیر چند روش متداول برای کاهش ناراحتی و به حداکثر رساندن روند بهبودی پس از کاشت دندان آورده شده است:

• دستورالعمل های بعد از عمل را که دندانپزشک متخصص توصیه می کند پس از عمل به شدت رعایت کنید.
  • دستورالعمل ها ممکن است شامل مصرف داروهای ضد درد طبق دستور و همچنین مصرف آنتی بیوتیک های پیشگیرانه در صورت تجویز باشد چنانچه پس از درمان و گذشت چندروز دردی در ناحیه جراحی نداشتید همچنان داروهارا تاپایان دوره مصرف نمایید.
  • شستشوی منظم ملایم با محلول آب نمک رقیق شده ممکن است میکروب ها را از بین ببرد و باعث بهبودی شود.
  • اجتناب از غذاهای داغ درشب اول ، سفت یا ترد در ۱۰ روز اول ممکن است از درد جلوگیری کند.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان همیشه توصیه می شود.
  • مسواک زدن ملایم در نزدیکی محل ایمپلنت ممکن است از هرگونه عفونت به دلیل آسیب جلوگیری کند.
  • استفاده از کمپرس سرد طبق دستورالعمل به کنترل درد کمک می کند.
  • طبق دستور پزشک قرار ملاقات را با دندانپزشک متخصص را رعایت کنید.

نتیجه گیری ازینکه ایا کاشت دندان ایمپلنت درد دارد !

در درمان ایمپلنت نیز مانند سایردرمان های رایج دندانپزشکی درد معمول و قابل تحملی را تجربه می کنید که نتیجه مثبت درمان ایمپلنت مانند سایردرمان ها ارزش تحمل این درد ناچیز را خواهدداشت.

اگر انتخاب دندانپزشک متخصص و کاردان به درستی انجام شود و از درمان غیرتخصصی پرهیز شود و بعد از درمان داروها به موقع مصرف شده و در ۲۴ساعت اولیه بعداز جراحی کمپرس سرد استفاده شده و درصورت تجویز دهان شویه ویا سرم شست وشو به توصیه متخصص درمانگر توجه شود درمان ایمپلنت بدون عارضه و مخاطره خواهدبود.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.